Els passats dia 2 de juliol vam poder gaudir de les instal·lacions del M. Rota Diving i d’immersions al Biòtop de Torredembarra.
https://maps.app.goo.gl/mg2hzp6wA8hQsGp66
El Biòtop és un espai únic, el primer escull artificial del Mediterrani format amb 40.000 tonelades de roques de carbonat càlcic. És tracta d’una formació cònica amb la base a 34m i el punt més alt a 12m de profunditat, apta per tots els nivells.
Un any després de la seva finalització ja compta amb molta vida marina als seu voltant. Vam gaudir de molts bancs de peixos i de l’avistament de peixos lluna.
El dia 2 els participants van ser en Toni Mas, en Paco Aranda, en Pere Hernaiz, l’Alvaro Pérez, en Joan Barquet, l’Esther Giné, Unai Poyatos, Isabel Serrano i la Cristina ens va fer de amfitriona del centre.

Per acabar vam anar a fer un dinar de germanor al restaurant Cal Pastoret.

Esther Giné.
El passat 4 de juliol, un grup es va reunir al centre “M Rota Diving” per a una experiència que prometia ser inoblidable descobrint el Biòtop. La sortida, que va començar com una simple quedada entre amics es va convertir en un esdeveniment destacat per a bombers, que van aprofitar l’ocasió per unir-se a l’activitat i fer una aportació a Bombers Solidaris.
L’activitat principal d’aquesta emocionant sortida va ser la immersió per veure en primera persona el primer gran escull del Mediterrani, una autèntica meravella. El Biòtop, una muntanya d’uns 34 metres d’altura per 90 metres de llargada formada per 40.000 tones de roques de carbonat de calci d’entre 1 i 2 m³, és un projecte que ha trigat més 15 anys a fer-se realitat. Amb tan sols un any de vida, s’ha convertit en una de les poques estacions de neteja conegudes de peixos lluna i s’ha tornat un referent indiscutible per estudis mediambientals submarins.
Va ser una immersió amb uns grans instructors/es que va captivar a tots els participants, vam veure nudis, llagostes, pops i un peix lluna de grans dimensions.
Després de la immersió, els participants, David Canalda, Josemi Butrón, Dani Martínez, Marc Coll, Joan Barquet i Toni Martin van seguir la tradició de fer unes “deco birres”, mentre compartien les seves impressions sobre la immersió i resolien dubtes.

La jornada es va concloure amb un dinar al restaurant Saona que va servir per coronar un dia excepcional.

La sortida a Torredembarra va ser un esdeveniment que va combinar l’amistat, la passió pel mar i la solidaritat. Esperem poder repetir aviat!
Toni Martin